دانلود اپلیکیشن اندروید روان پویا

ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج به این خاطر میباشد که زوج باید بتوانند تمام کلید های اصلی یک ازدواج موفق را تشخیص دهند . یعنی تمام مواردی که در یک ازدواج تاثیر گذار هستند و کیفیت ازدواج را تعیین میکنند باید برای زوج روشن شوند . همچنین زوج باید بتوانند معیار های ازدواج خود را به درستی و به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنند .

با توجه به مطالب فوق ضرورت مشاوره ازدواج قابل درک میباشد . در کنار مشاوره ازدواج میتوان در مسیری درست به تصمیم درست دست پیدا کرد . چرا که آشنایی پیش از ازدواج اگر در کنار مشاوره قبل از ازدواج نباشد ممکن است از مسیر خود منحرف شود و نتیجه مطلوبی ندهد .

درک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

درک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج نباید زمانی باشد که اختلافات و مشکلات گریبان گیر زندگی مشترک زوج شده اند . بسیاری از افراد پس از شروع زندگی مشترک به مرور و در پی ناسازگاری ها به این نتیجه میرسند که تفاهم و تناسب لازم را با همسر خود ندارند و زندگی مشترک آنان کیفیت لازم را ندارد اما در این موارد فرصت تجدید نظر از دست رفته است اگر زوج توان ایجاد سازش و بهبود رابطه را نداشته باشند دو حالت روی خواهد داد ، یا زوج تصمیم به جدایی خواهند گرفت و یا حالت بدتر از آن یعنی طلاق عاطفی رخ خواهد داد .

در این جا متوجه ضرورت مشاوره قبل از ازدواج خواهید شد . با مشاوره ازدواج میتوان با توجه به شاخص ها میزان موفقیت ازدواج را پیش بینی کرد چرا که این شاخص ها حاصل سال ها پژوهش ، تحقیق و تجربه روانشناسان در زمینه ازدواج و زندگی مشترک میباشند .

برای دریافت مشاوره روانشناسی با ما در تماس باشید

ارسال دیدگاه

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی کن

مطالب مرتبط